Het activiteit Vrijheid streeft ernaar niet alleen een artistieke uitdrukkingsvorm te bieden, maar ook om het bewustzijn van de leerlingen te vergroten over het belang van vrijheid en hoe bevoorrecht ze zijn om in een maatschappij te leven waar vrijheid als vanzelfsprekend wordt beschouwd.

Bij de activiteit gericht op Vrijheid nemen de leerlingen plaats aan tafel, waar papieren en potloden voor hen klaarliggen. De doelstelling achter deze opdracht is tweeledig. Allereerst is het doel om de leerlingen actief te betrekken bij een reflectief proces over het concept van vrijheid. Door middel van tekeningen worden ze aangemoedigd om hun persoonlijke interpretatie van vrijheid uit te drukken en te delen.
Ten tweede is het doel om bewustzijn te creëren over de waarde van vrijheid en de privileges die we genieten in vergelijking met situaties waarin vrijheid beperkt is. Dit bewustzijn wordt verder verdiept door het bespreken van hedendaagse situaties in delen van de wereld waar vrijheid niet vanzelfsprekend is. Door de leerlingen te vragen naar hun gedachten en gevoelens hierover, wordt er ook aandacht besteed aan het ontwikkelen van empathie en begrip voor wereldwijde uitdagingen.
Deze activiteit streeft ernaar niet alleen een artistieke uitdrukkingsvorm te bieden, maar ook om het bewustzijn van de leerlingen te vergroten over het belang van vrijheid en hoe bevoorrecht ze zijn om in een maatschappij te leven waar vrijheid als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Het stimuleert daarnaast het nadenken over wereldwijde kwesties en het ontwikkelen van een kritische en empathische houding ten opzichte van vrijheid.
Freedom Convoy